ANUNÈš
Colegiul Tehnic „General Gheorghe Magheru” Târgu Jiu, strada Lt. Col. Dumitru Petrescu nr. 3, Târgu Jiu, jud. Gorj, în conformitate cu Hotărârea nr. 1.336/ 8.10.2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea È™i dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice È™i art. 30 din Legea 53/2003 – Codul muncii, cu modificările È™i completările ulterioare, OUG 80/2022, organizează concurs pentru ocuparea posturilor contractuale vacante, după cum urmează:
DENUMIREA POSTULUI: SECRETAR ȘCOALĂ(S)
NUMĂRUL POSTURILOR: 0,5 normă
NIVELUL POSTULUI: FUNCÈšIE DE EXECUÈšIE
COMPARTIMENT STRUCTURÄ‚: SECRETARIAT
DURATA TIMPULUI DE LUCRU: 4 ore/zi, 20 ore/săptămână
PERIOADA: NEDETERMINATÄ‚: DETERMINATÄ‚
I. COMPONENÈšA DOSARULUI DE CONCURS
DOSARUL DE CONCURS VA CONȚINE URMĂTOARELE DOCUMENTE : (cf. art.35, HG nr.1336/2022, cu modificările ulterioare):
(1)Pentru înscrierea la concurs candidaÈ›ii vor prezenta un dosar de concurs care va conÈ›ine următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr.2 la OrdonanÈ›a nr.1336/2022;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor È™i ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum È™i copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiÈ›iilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituÈ›ie publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinÈ›ei eliberate de angajator pentru perioada lucrată (modelul adeverinÈ›ei este prevăzut în anexa nr.3 din H.G. nr.1336/2022), sau alte documente care atestă vechimea în muncă È™i în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului, după caz;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverință medicală, care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracÈ›iuni prevăzute la art.1 alin.(2) din legea nr. 118/2019 privind Registrul naÈ›ional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracÈ›iuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum È™i pentru completarea Legii nr.76/2008 privind organizarea È™i funcÈ›ionarea Sistemului NaÈ›ional de date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaÈ›ii înscriÈ™i pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecÈ›ie socială, precum È™i orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile, ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) Curriculum vitae, model comun european ;
Dosarul candidaului va conÈ›ine Opisul dosarului în care sunt consemnate documentele, cu precizarea paginilor aferente, certificate prin semnătură de către candidat,
Dosarele vor fi depuse la sediul instituÈ›iei de învățământ, LICEUL TEHNOLOGIC NR. 2, TG-JIU, str. VICTORIEI, nr. 132-138, jud. Gorj, Tel/Fax 0253/228006, compartimentul secretariat. Documentele vor fi îndosariate în ordinea menÈ›ionată mai sus într-un dosar cu È™ină.
II. CONDIÈšII GENERALE DE OCUPARE A POSTULUI
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind SpaÅ£iul Economic European (SEE) sau cetăţenia ConfederaÅ£iei ElveÅ£iene;
b) cunoaÅŸte limba română, scris ÅŸi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările ÅŸi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineÅŸte condiÅ£iile de studii, de vechime în specialitate ÅŸi, după caz, alte condiÅ£ii specifice potrivit cerinÅ£elor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârÅŸirea unei infracÅ£iuni contra securităţii naÅ£ionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracÅ£iuni de corupÅ£ie sau de serviciu, infracÅ£iuni de fals ori contra înfăptuirii justiÅ£iei, infracÅ£iuni săvârÅŸite cu intenÅ£ie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcÅ£iei contractuale pentru care candidează, cu excepÅ£ia situaÅ£iei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcÅ£ia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârÅŸirea infracÅ£iunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcÅ£ii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
III. CONDIÈšII SPECIFICE DE OCUPARE A POSTULUI
- studii superioare în domeniul economic
- certificat de absolvire a unui curs de operator calculator;
- disponibilitate pentru program prelungit în situaÅ£ii speciale, pentru efectuarea de sarcini suplimentare față de cele prevăzute în fiÈ™a postului.
- abilități de relaÈ›ionare – comunicare cu întreg personalul;
PRINCIPALELE ATRIBUÈšII PREVÄ‚ZUTE ÎN FIȘA DE POST
- Implicarea în proiectarea activității unității, la nivelul compartimentului
- Gestionează arhiva unității
- Asigurarea interfeței dintre unitate și beneficiar (elev/părinte/profesor)
- Asigură completarea documentelor specific È™i funcÅ£ionarea secretariatului pentru elevi, părinÅ£i, personalul unităţii de învăţământ È™i pentru alte persoane interesate, potrivit unui program de lucru aprobat de director
- ÎntocmeÅŸte diverse situaÅ£ii necesare procesului instructiv educativ ÅŸi activităţilor de secretariat.
- ÎntocmeÅŸte È™i transmite la termenele stabilite, situaÅ£iile statistice ÅŸcolare
- Completează situaÅ£iile statistice ale elevilor ÅŸi claselor la începutul anul ÅŸcolar ÅŸi la sfârÅŸitul anului È™colar pe baza datelor înregistrate în procesul verbal al consiliului profesoral;
- Actualizează permanent registrul de evidenţă ÅŸi înscriere a elevilor;
- Completează actele de studii ale absolvenţilor ( certificatele de echivalare);
- Elaborează proceduri operaţionale pentru compartimentul secretariat;
- CunoaÈ™te È™i asigură respectarea legislaÅ£iei la nivelul unităţii de învăţământ;
- Păstrează securitatea documentelor de secretariat, a diplomelor, certificatelor completate sau necompletate, registrelor matricole;
- Manifestă interes pentru nou ÅŸi consecvenţă în procesul de autoinstruire
- Participă permanent la instruirile organizate de Inspectoratul Åžcolar ÅŸi întocmeÅŸte situaÅ£iile solicitate de acesta.
- Asigură legătura cu comunitatea locală în vederea unei bune relaÅ£ionări a unității cu aceasta.
- Se documentează, participă la instruiri È™i respectă normele de securitate È™i sănătate în muncă, PSI.
- Manifestă atitudine morală și civică (limbaj, ținută, respect, comportament)
- Respectarea și promovarea deontologiei profesionale
- ÎndeplineÈ™te È™i alte sarcini dispuse de director, care pot rezulta din necesitatea derulării în bune condiÅ£ii a atribuÅ£iilor aflate în sfera sa de responsabilitate.
V. TEMATICĂ ȘI BIBLIOGRAFIE
- Legea Învățământului Preuniversitar nr. 198/ 2023
- Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificările ÅŸi completările ulterioare;
- Legea 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 905/ 2017 privind registrul general de evidență a salariaÈ›ilor, cu modificările È™i completările ulterioare;
- Ordinul nr. 5.726 din 6 august 2024 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar;
- Ordinul nr. 6877/2023 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din invatamantul preuniversitar in anul scolar 2024-2025
- Ordinul nr. 4634/2024 pentru aprobarea Regulamentului privind actele de studii ÅŸi documentele ÅŸcolare gestionate de unitățole de învățământ preuniversitar;
- Ordinul nr. 4050 din 29 iunie 2021 pentru aprobarea Normelor metodologice privind efectuarea concediului de odihnă al personalului didactic de predare, de conducere, de îndrumare ÅŸi control ÅŸi al personalului de cercetare din învăţământul de stat
- Legea Arhivelor Naționale 16/1996 cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea si dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar platit din fonduri publice
- Legea nr. 477/08.11.2004 privind Codul de Conduită a personalului contractual din autoritățile și instituțiile publice;
-Norme metodologice privind efectuarea concediului de odihnă pentru personalul didactic emise în aplicarea prevederilor Legii 1/2011 -Legea EducaÈ›iei NaÈ›ionale aprobate prin Ordinul 5559/07.10.2011;
TEMATICA
- Contractul individual de munca;
- Incadrarea personalului didactic in anul scolar 2024 – 2025;
- Acte de studii si documente scolare in invatamantul preuniversitar;
- Sistemul national de invatamant – organizare si functionare;
- Conducerea unitatilor de invatamant preuniversitar de stat;
- Invatamant preuniversitar – functii didactice si didactice auxiliare;
- Arhivarea documentelor;
- Cunostinte generale de gramatica a limbii romane;
- Cunoştințe de operare PC: Windows, Microsoft Office, Internet Explorer/Microsoft Edge
Intocmirea ÅŸi gestionarea bazelor de date EDUSAL, REVISAL, SIIIR
Notă: Bibliografia prezentată este orientativă, fiind acceptată orice altă sursă de specialitate care se referă la tematica de concurs. Pentru toate actele normative menÈ›ionate în bibliografie se vor avea în vedere completările È™i modificările la zi.
VI. CALENDARUL CONCURSULUI
Concursul constă în două probe:
- probă scrisă
- probă interviu
Concursul se va organiza la sediul Colegiului Tehnic „General Gheorghe Magheru” Tg-Jiu, str.Lt. Col. Dumitru Petrescu nr. 3, conform calendarului următor:
30-31.12.2024, 08-10.01.2025, în intervalul orar 10,00-12,00 – depunerea dosarelor
- 13.01.2025, ora 13,00 – selecÈ›ia dosarelor
- 15.01.2025, ora 09,00 – proba scrisă
- 21.01.2025, ora 09,00 – probă interviu
CALENDAR, PROBE DE CONCURS:
NR. CRT. |
ACTIVITATEA |
DATA |
INTERVAL ORAR |
1 |
Postare anunț pe portalul posturi.gov, avizier și pe site-ul liceului |
24.12.2024 |
|
2 |
Depunerea dosarelor, de către candidați, la secretariat |
30-31.12.2024 08-10.01.2025 |
10,00-12,00 |
3 |
Selecția dosarelor de către membrii Comisiei de organizare și desfășurare a concursului |
13.01.2025 |
13.00 |
4 |
AfiÈ™area rezultatelor selecÈ›iei dosarelor - AfiÈ™area cu cod de anonimizare a candidaÈ›ilor care îndeplinesc condiÈ›iile generale È™i specifice de înscriere la concurs |
13.01.2025 |
15.00 |
5 |
Depunerea contestațiilor |
13.01.2025 |
15.00-16.00 |
6 |
Afișarea rezultatelor soluționării contestațiilor |
14.01.2025 |
12.00 |
7 |
Susținere probă scrisă |
15.01.2025 |
09.00 |
8 |
Afișare rezultate probă scrisă |
17.01.2025 |
13.00 |
9 |
Depunerea contestațiilor la proba scrisă |
17.01.2025 |
14.00-16.00 |
10 |
Afișarea rezultatelor soluționării contestațiilor la proba scrisă |
20.01.2025 |
12.00 |
11 |
Susținerea probei interviu |
21.01.2025 |
09.00 |
12 |
Afișare rezultate probă interviu |
21.01.2025 |
13.00 |
13 |
Depunerea contestațiilor la proba scrisă |
21.01.2025 |
14.00-15,00 |
14 |
Afișarea rezultatelor soluționării contestațiilor la proba interviu |
22.01.2025 |
12.00 |
15 |
Afișarea rezultatelor finale |
24.01.2025 |
16.00 |
NOTA:
Conform HG 1336/2022 sunt declaraÅ£i admiÅŸi la proba scrisă candidaÅ£ii care au obÅ£inut minimum 50 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcÅ£iilor contractuale de execuÅ£ie.
Sunt declaraÅ£i admiÅŸi la interviu candidaÅ£ii care au obÅ£inut minimum 50 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcÅ£iilor contractuale de execuÅ£ie.
DIRECTOR,
Ing.Buzera Marius